Aktuellt

25

nov

Rektors roll för kollegialt lärande

Vuxelever pratar i ett klassrum.

Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, presenterar en rapport om rektors roll för det kollegiala lärandet. Rapporten utgår från en forskningscirkel som är genomförd i förskolan. Resultaten är dock väl värda att fundera över även i vuxenutbildningen.  Såhär skriver de på sin hemsida där du också kan ladda ner rapporten:

En rapport om vilka ledarhandlingar som är möjliggörande och hindrande i kompetensutvecklingsinsatser. Resultatet visar bland annat att det är viktigt att rektor äger och deltar i kompetensutvecklingen och att det är en fördel för utvecklingsarbetet om rektor har kunskap om redskap för kollegialt lärande.

Länk till SPSM:s hemsida: https://webbutiken.spsm.se/rektors-betydelse-for-kollegialt-larande/?utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_medium=email&utm_source=Skolverkets%20nyhetsbrev

Tipsa redaktionen

Har du tips på vad vi borde publicera på webbplatsen? Mejla redaktionen.
E-post: vuxpedagog@stockholm.se